تحولات لبنان و فلسطین

معاون شهردار و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: ساخت پارکینگ توحید یا قند و شکر به اواخر دهه ۸۰ برمی گردد که در اوایل سال ۱۴۰۰این پارکینگ عملیاتی شد که بعد از سه سال فردا این پارکینگ افتتاح می شود.

پارکینگ توحید پس از ۱۴ سال فردا به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس خراسان، هادی محمدی‌مقدم در نشست خبری مشترک امروز معاونت های اقتصادی و عمران و حمل‌ونقل شهرداری مشهد که صبح امروز در ساختمان مرکزی شهرداری مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره پارکینگ توحید عنوان کرد: ساخت پارکینگ توحید یا قند و شکر به اواخر دهه ۸۰ برمی گردد که شهرداری تصمیم به ساخت این پارکینگ از طریق پیمانکاری گرفت. این پروژه تا سال ۹۲ متوقف و مجدد در اوایل سال ۹۹ و در دوره شورای پنجم پس از انجام مذاکرات با سرمایه گذار قرارداد مشارکت آن بسته شد و در اوایل سال ۱۴۰۰پارکینگ توحید عملیاتی شد که بعد از سه سال فردا این پارکینگ افتتاح می شود.
وی انجام این پروژه را مشارکتی اعلام کرد و ادامه داد: زمین و پروانه ساخت متعلق به شهرداری و ساخت پروژه با سرمایه گذار و سهم شهرداری از ابتدا پارکینگ ها مشخص شده است. پارکینگ عمومی توحید یکی از پیشرفته ترین و مجهز ترین پارکینگ های شمال شرق کشور به شمار می رود و در مجموع خود ایجاد پارکینگ ها برای سالانه حدود ۳۰میلیون زائر که وارد مشهد می شوند بسیار مهم است.
*احداث پارکینگ جدید برای پارک ملت
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد درباره جذب سرمایه گذار برای پارکینگ ها گفت: پارکنیگ عمومی توجیه اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاران ندارد بنابراین جذب سرمایه گذار سخت است و بر همین اساس خود شهرداری غالبا موضوع پارکینگ ها را انجام می دهد. در سالیان گذشته پارکینگ خسروی، پارکیینگ فردوسی در میدان مفتح، پارکینگ آسمان در ۱۷شهریور، پارکینگ مجد، پارکینگ آزادی، پارکینگ امام رضا(ع)، پارکینگ آلتون و پارکینگ توحید را خود شهرداری ورود پیدا کرده و قریب به ۹ هزار جای پارک در اختیار مردم قرار گرفته است.
محمدی‌مقدم از ساخت پارکینگ جدید برای پارک ملت خبرداد و اعلام کرد: مناقصه پارکینگ زیر سطحی ضلع شرقی پارک ملت در دستور کار قرار دارد و اسناد آن آماده است تا با جذب پیمانکار مناسب گره ترافیکی این بخش شهر باز شود.
وی با اشاره به کارهای اجرایی معاونت اقتصادی در ۱۵ ماه اخیر تشریح کرد: سال گذشته اوراق مشارکت نزدیک به سه هزار و ۹۰۰میلیارد تومان منتشر شد که در بین کلان شهرهای کشور یک رکورد برای مشهد محسوب می شود ضمن آنکه قسمت عمده ای از این اوراق  برای قطار شهری و  قسمتی مربوط به بازآفرینی است.
* خط سه قطار شهری خط حیاتی قطار شهری مشهد
معاون شهردار مشهد درباره انتشاراوراق مشارکت سال جاری گفت: انتشار اوراق مشارکت امسال پس از پیگیری ۸ ماهه به نتیجه رسید و حدود ۵ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان توانسته ایم برای شهر مشهد جذب منابع داشته باشیم. حدود هزار و ۷۰۰میلیارد تومان از این عدد به صورت ۵۰ درصد تعهد دولت و ۵۰ درصد تعهد شهرداری مشهد است و مابقی در حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهد صد در صد تعهد خود شهرداری مشهد محسوب می شود.
محمدی مقدم درباره خط سه قطار شهری ادامه داد: فاز یک خط سه قطار شهری تقریبا مهمترین فاز خطوط قطار شهری مشهد است چون پایانه مسافربری را به میدان بسیج و بیت المقدس و میدان شهدا متصل می کند و تمام کسانی که می خواهند به حرم مطهر مشرف شوند از این خط می توانند استفاده کنند و باید گفت کلیدی ترین فاز قطار شهری مشهد این فاز است که ۵۰ درصد اعتبار آن طی چند روز گذشته به حساب شهرداری مشهد نشست و امیدواریم چرخ احداث قطار شهری بالاتر برود و هرچه سریعتر بتوانیم فاز یک این خط را افتتاح کنیم.
وی خرید پساب ۲۵ ساله مورد نیاز شهرداری مشهد را از دیگر اتفاقات مهم طی ۱۵ ماهه گذشته دانست و گفت: طبق قراردادی که از نظر فنی و حقوقی پیچیدگی های خود را داشت پساب مورد نیاز  ۲۵ سال آینده شهر مشهد خریداری شد. فاز یک این قرارداد منعقد شده و برای قرارداد اصلی باید مجوز شورای شهر اخذ شود. تقریبا نیاز آبی شهر مشهد حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است و میزان۱۱ممیز دو میلیون متر مکعب در سال را برای ۲۵ سال آینده با رقم هزار و ۵۰۰میلیارد تومان پساب پیش خرید شده است که برای شهر مشهد با توجه به چالش های خشک سالی اتفاق مهمی به شمار می رود و این پساب در سال ۱۴۰۴ وارد مدار خواهد شد.
رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد گفت: حدود ۷۰۰ اتوبوس ناوگان حمل و نقل ما کم دارد و خرید اتوبوس برای شهر مشهد از دیگر موضوعات ضروری به شمار می رود. برای ۴۵۰ اتوبوس قرارداد مربوطه که غالب آن به صورت غیر نقد است بسته شده و برای تهیه اتوبوس ها از ۷-۸ کارخانه بازدید شد و تلاش می کنیم یکی از کارخانه ها را برای ایجاد اشتغال در مشهد ایجاد کنیم.

*میدان شهدا مهمترین مرکز ترافیکی مشهد
در ادامه این نشست خبری مدیرکل راهبری و نظارت بر حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد عنوان کرد: میدان شهدا، به دلیل موقعیت مکانی خود و دسترسی به خطوط مترو، اتوبوس و خیابان‌های اصلی، یکی از پرتردد ترین نقاط مشهد است و به دلیل قرارگیری بر روی خط ۲ قطارشهری و اتصال به سایر خطوط ریلی، یکی از مهم‌ترین مراکز ترافیکی مشهد محسوب می شود.
علی سمیعی اضافه کرد: در زمان‌هایی که محدودیت‌های ترافیکی در اطراف حرم اعمال می‌شود، میدان شهدا یکی از نقاط اصلی مدیریت تردد و جایگزینی وسایل نقلیه عمومی برای زائران و شهروندان است. پارکینگ جدید با ظرفیت هزار و پنجاه فضای پارک در پنج طبقه، یکی از بزرگ‌ترین پارکینگ‌های عمومی مشهد خواهد بود که با اضافه شدن این پارکینگ، ظرفیت پارکینگ‌های میدان شهدا به حدود دو هزار فضای پارک افزایش می یابد و کمک بزرگی به مدیریت ترافیک و ارائه خدمات بهتر درایام پیک سفر خواهد کرد وپارکینگ جدید علاوه بر تأمین نیازهای شهروندان و زائران، به جذابیت میدان شهدا به عنوان یک مرکز تجاری و زیارتی کمک خواهد کرد.

وی  با اشاره به اینکه دراین پارکینگ از سیستم‌های نظارت تصویری پیشرفته استفاده‌شده است خاطرنشان کرد: در هر طبقه، ۲۳ دوربین برای نظارت و امنیت نصب‌شده است؛ همچنین، هر طبقه دارای رنگ‌بندی مخصوص ستون‌ها است تا شهروندان بتوانند راحت‌تر خودروهای خود را پیدا کنند.تمامی تمهیدات ایمنی و رفاهی برای استفاده از این پارکینگ درنظرگرفته شده است، از سیستم‌های هوشمند برای مدیریت ترافیک تا تجهیزات ایمنی پیشرفته، همه چیز برای بهره‌برداری مناسب آماده است و بهره‌برداری از این پارکینگ بر عهده شرکت توسعه ارتباطات ترافیک خواهد بود و این شرکت با استفاده از روش‌های مدیریتی پیشرفته، خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران را تسهیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.